Generare Declaratie unica 112 din MastercontFree

  • Share
  • Sharebar
  • Share

In versiunea 8.0.36.0 s-a implementat posibilitatea de a genera declaratia unica 112.

Conditii de generare:

Deoarece pentru generarea fisierului PDF sunt necesare mai multe utilitare, trebuie sa va asigurati ca le aveti instalate.

  • Java Runtime Environment este folosit de programul elaborat de ANAF pentru generarea fisierului PDF din XML. Fara acesta nu veti putea genera fisierele PDF. Este foarte posibil ca sistemul dvs. sa aibe deja instalat acest program. Verificati daca aveti instalat prin accesarea ACESTUI LINK. In caz ca nu il aveti instalat, apasati pe ACEST LINK.
  • Programul elaborat de ANAF care genereaza fisierele PDF din XML.. Il puteti descarca DE AICI. Dupa ce descarcati acest program, il rulati urmand ca instalarea sa o faceti in folderul implicit (cel propus de programul de instalare).

Odata ce ati facut pasii de mai sus, asigurati-va ca aveti instalata ultima actualizare a MastercontFree (minim 8.0.36.0).

Generarea declaratiei

  • Daca ati facut deja statele de salarii pentru luna ianuarie 2011, intrati in actualizari state -> Recalcul stat, deoarece au fost anumite schimbari in modul de calcul (contributii aferente concediilor medicale).
  • Intrati la editare date societate si completati simbolulul casei de sanatate a unitatii, astfel: pentru Bucuresti: _B, pentru OPSNAJ: _A, iar pentru restul judetelor  – codul ca la automobile (ex: IF, AG, BV, BH….). Acest camp este obligatoriu si este nou in acel formular de editare.
  • Daca aveti sedii secundare (cu CIF diferit de cel al societatii mama) va trebui sa organizati salariile pe aceste sedii. Intrati in nomenclatoare -> Sectii  si definiti-le. Sectia pentru societatea mama va trebui sa aibe acelasi cod fiscal ca cel al societatii.
  • Apasati pe butonul Declaratii apoi pe Declaratia unica 112.
  • Selectati luna si anul pentru care doriti sa o generati.

Listarea declaratiei

  • apasati pe unul din butoanele Anexa 1, Anexa 1.1 sau Anexa 1.2, in functie de optiunea dv. Tineti seama ca in caz ca doriti sa depuneti fisierul PDF semnat electronic, va trebui sa listati Anexa 1 (centralizator obligatii) din fisierul rezultat in urma prelucrarii cu programul de validare si generare PDF. (aveti mai jos instructiunile). Anexele 1.1 si 1.2 sunt pentru uz intern, nu se depun la ANAF.

Generarea fisierului XML

  • selectati folderul in care doriti sa-l salvati (poate fi de exemplu, disketa, stick, hard disk).
  • apasati pe Genereaza fisier XML
  • daca totul a fost ok, se va afisa un mesaj de confirmare a generarii

Validare XML si generare PDF

  • apasti pe Validare XML si generare PDF. Se va deschide programul elaborat de ANAF.
  • daca DORITI DOAR GENERAREA PDF, apasati pe butonul Validare+Creare PDF.
  • daca DORITI GENERAREA PDF si semnarea electronica a lui in vederea depunerii la administratia financiara, apasati pe Validare+Creare PDF+semnare. Va trebui sa detineti un certificat digital agreat de ANAF.
  • Rezultatul validarii va fi afisat in acel program (va fi afisat numele si locatia fisierului cu posibilele erori).
  • Inchideti acel program (X din colt)
  • In caz ca au fost erori, apasati pe Vezi erorile de validare.

Depunerea declaratiei se poate face online sau la ghiseele ANAF.

  • depunerea declaratiei online presupune existenta certificatului digital.
  • depunerea la ghisee se va putea face  si fara certificat digital, dar numai pentru firmele mici si numai pana la data de 30.06.2011. Dupa aceasta data va trebui sa depuneti doar cu semnatura digitala.

Ce depuneti la ANAF?

  • in cazul in care depuneti la ghiseu, veti tipari fisierul PDF rezultat in urma validarii (butonul Validare+Creare PDF). De asemenea va trebui sa il si tipariti si sa-l semnati+stampilati. Acel fisier PDF il veti pune si pe un suport optic (CD…)
  • in cazul in care depuneti online, veti depune fisierul PDF rezultat.

Fisierul PDF are atasat si XML-ul necesar.

APASATI AICI PENTRU INSTRUCTIUNI VIDEO

Timp de cateva zile, aceasta versiune a declaratiei este in forma de testare. Acest lucru se intampla pentru a detecta si corecta posibilele erori. De altfel, si programul Ministerului de Finante este in aceasta faza. Din acest moti este posibil ca anumite erori sa fie raportate fals.

In perioada 31.01.2011 – 04.02.2011 contribuabilii vor putea simula depunerea declaratiei ca si cum ar fi reala.

Citeste mai mult aici

In caz de erori, va rugam sa ne trimiteti email in care sa ne atasati si datele societatii in cauza. Acest lucru ne va fi util pentru analiza cauzelor si efectuarea corectiilor (daca este cazul).

Leave a Comment